Designtips: Triangelformad bild

Många av er har frågat hur jag gjorde bilderna i min header triangelformade. Nu tänkte jag visa ett sätt man gör detta på (finns ju såklart olika sätt man kan göra det på och olika program man kan använda men jag kommer iallafall visa hur jag gjorde det).

1. Öppna den bild du vill använda i Photoshop (jag använder cs5) Välj sedan verktyget "Polygonal Lasso Tool"


2. Skapa sedan en form av en triangel genom att dra och klicka med verktyget. Är ni lika dåliga som jag så kan man googla upp en bild på en triangel och klistra in i Photoshop och dra linjerna direkt på bilden!

3. Sen är det bara att trycka på ctrl+c för att kopiera och sen klistrar du in triangeln på ett nytt dokument! Är det så att du vill göra detta på flera bilder samtidigt i Photoshop så är det bara att dra över triangelformen till en annan bild som du har uppe samtidigt.

Sådär ja, då var vi klara! Det är så enkelt att göra detta! Skulle det dock vara så att du har frågor om du gjort fel eller om det är något du inte förstår så är det bara att fråga i en kommentar, jag försöker svara på era frågor så fort som jag kan!
18
ADRIANA

MEN GAAAH! Tack så jäääättemyckeeeeet!!! :D

Julia

Vill du ha en chans att synas för alla mina läsare? :)



Gå in på denna direktlänk och anmäl dig : http://juliaajohanssonlind.webblogg.se/2012/april/anmal-er-till-dagens-blogg.html#comment

Mathilda - PHOTOGRAPHS

sv: Tack så mycket! ^^

Malin

Bra tips och tack för tipset!! :)

CASSANDRA - LINNEN MED FINA TEXTER!

ha en bra dag! :D

Ronja [Foto]

Sv; Okej, det syns du tar jättefina bilder! ;)

Sofie [fotoblogg]

Snyggt! :D

alexandra

What great tips! And what a lovely blog :)

Ronja [Foto]

Sv; Det kan vi göra har lagt till dig nu! :)

Ronja [Foto]

Sv; Canon är skit bra, vill ha en sån hoppas på att jag får det i födelsedags present :)



Kul!

Anonym

Sv; Ojjj såg fel när jag läste din kommentar :)

När jag skulle lägga till dig så såg jag att jag redan följer dig det är nog därför :)



Ronja [Foto]

jag glömde fylla i grejerna så det var jag som skrev kommentaren utan någonting :)

• міє - swag, street & musik •

Nu får du 15% på hela designbyMW.se's sortiment! Det är bara att hämta rabattkoden på min blogg!

http://mieevnice.blogg.se/2012/april/nu-far-ni.html



KRAM! ♥

Sofie [fotoblogg]

SV: Tack sötis! :D♥

Carla - fotografi

Åh vilka härliga bilder du har!

Jag vet själv hur jobbigt det är med spam-meddelanden, men jag kunde inte finna någonstans

att du inte vill ha tips på tävlingar och liknande...

Men jag ser att du är duktig bakom kameran och tänker därför påminna dig om en fototävling jag har just nu.

Du kan vinna en valfri fotoprodukt för högst 200:-!

För att vara med och tävla klickar du dig bara in här:



http://standingcarla.blogg.se/2012/april/fototavlingsdags.html#comment



Ibland hålls det även lite andra tävlingar med smink-priser osv, hoppas du vill vara med!

Elin

Tack så mkt! Nu måste jag bara skaffa photoshop xd :D

Wiilow [Foto Tankar Känslor]

Bra tips, tack =)

Elin

Jag har en fråga: Hur gör man om man vill lägga trianglarna på varandra eller brevid liksom? ;) Ungefär så som du har fast över varandra?