FINALISTERNA I FOTOTÄVLINGEN!

1 - http://djoikiis.blogg.se
"Jag valde denna bilden för att jag tycker att den visar skönheten varje människa får när det är vinter. Denna bilden symboliserar en styrka som finns i varje människa och som inte ofta kommer fram på bild, men här tycker jag att jag har lyckats!"

2 - http://jennifercarp.blogg.se
"Jag valde bilden p.g.a. att jag älskar bokeh något enormt, vilket också syns i bilden. Jag valde den också, eftersom att bilden inte är redigerad. I en tävling ska alla ha samma möjlighet. Man ska inte vinna mest över redigerade bild-priset heller. ;)"

3 - http://behindthecamera.webblogg.se
"Jag tycker denna bild förmedlar den vita känslan man får av snön men inte bara det utom också alla hundar som njuter att bara springa runt ute i flera cm snö och komma hem hur blöta som helst, lägga sig i sina sängar och värma sig efteråt!"

4 - http://randomabilder.blogg.se
"varför jag valde denna bild är nog för att det är den vinterbild jag är mest nöjd över iår helt enkelt!"

5 - http://fotoelinm.blogg.se
"Jag gillar energin i den och kylan, fast ändå värmen. Hon står där i en t-shirt men är helt oberörd av det. Det är så man skapar en bra bild enligt mig - att den är naturlig. Och snön som faller gör det lilla extra."

6 - http://disconnected.webblogg.se
"Jag tyckte det var gulligt av mina kusiner att alla får vara med och leka, även fast det är vinter och snö ute.. även gosedjur."

7 - http://blogg.idafiskaa.com
"Grunnen til at jeg valgte dette bildet er fordi jeg synes det beskriver vinteren så fint. Den hvite, fine og kalde vinteren. Det er den årstiden alle unger kler seg i varme klær, er ute og leker i snøen. Snøen er den så fiiin."



8 - http://malinthams.blogg.no
"Grunnen til at jeg valgte dette bildet er fordi det får fram kalde farger og det lyse om som viser hvor fin og hvit vinteren kan være. Samtidig som det lilla i snøen tar litt fram i fargene. Man kan tydelig se hvor spiss snøen kan være."

9 - http://amulaa.blogg.se
"Jag valde den här bilden för att den är annorlunda. Var ute och fotade på en bilruta , tycker att snöflingor är så snygga!

10 - http://rebudka.blogg.se
"Denna bild valde jag för att visa hur vacker vintern kan vara och samtidigt 
tycker jag den förmedlar kyla. En riktig vinterbild med andra ord."


Det är så roligt att det var så många som ville vara med i denna tävling, ni är ju grymma! Men jag var tvungen att välja ut 10 finalister, och jag tycker det är helt fantastiska 10 finalist-bidrag som har kommit med!

REGLER
- Skriv nummer eller bloggadress till det bidrag du vill rösta på.
- Du får bara rösta en gång.
- Din mailadress eller bloggadress måste finnas med.
- Du får rösta på ditt eget bidrag.

Röstningen avslutas: 9 Januari kl. 00.00, vinnaren presenteras därefter.
Pris: Ett stativ värt 349 kr från Johanpixels.se/webbshop
425
Viktorija

Sv: Gud så kul! :D

Röstar på mig själv såklart, Nr.3

Rebecka -fotoblogg

Åh vad skoj :) Röstar såklart på mig själv :P

Ida Fiskaa

Så herlig! Tusen takk :)

Stemmer på meg selv jeg da.

Anne

Röstar på nr 10 :)

elina

hihi aa:) jätte fina bilder !:)

kram

ingrid

Om man tycker alla foto är fina då???

A

röstar väl på mitt bidrag! :D taack! nummer 9

felliciiaa.blogg.se - Felicia Johansson

Tusen tack! Glad jag blir :)

annika

10

Misha

SV: tack så mycket! du har en jättefin blogg!

Maja

3 :)

madde

# 10 röstar jag på!

Ida

jag röstar på bild nummer 1 :)

sara malmborg

jag röstar på nunmmer 1 :)

C E C I L I A ♥

Jag röstar på nummer 1. :) ♥

J U L I A O F S W E D E N ♥

röstar på nr 1 ;))

i'

jag röstar på nummer 10 :D

Ninie

allt bra med dig? :)

Minna

Jag röstar på nummer 10 http://rebudka.blogg.se

sara [fotoblogg]

röstar på nr 7, blogg.idafiskaa.com :)

amelie

ja röstar på 1:an :)

Kristina

Nummer 1 ♥

Theresé

Allt bra med dig ? :)

Bee

sv; kul :)

inte mkt,kom precis hem xD

Ninie

sv: ja, jag mår bara bra :)

Debbie Doo

Sv: tack dsm :D händer det nåt roligt idag då??

Theresé

sv: Okej ^^Jodå det är bra!

Vad händer imorn då ? :)

Jen

nr. 2 :))

Zteffy

jag röstar på 6an ;d

' zeinab ♥

1 - http://djoikiis.blogg.se/

S

Röstar på nr 10!

agnesa

SV; vad gör du då? :)

Molly

9!

Elin

Jag röstar på nr.5 fotoelinm's bild



(min egen, hehe)

isabelle

1an

sara

http://djoikiis.blogg.se



den är jättefin!

alla är jättefina men det är min favorit!

Rösta!

nr 9!!!

^^

Jag röstar på nr 1 såklart! :D

Alice

röstar på nr 3 :D

nina

röstar på nr 1 :)

美杏花ちゃん - BiancaChan

Jag röstar på nr 1, djoikiis.blogg.se ^^

Pameee♥

Hej,jag tycker att nr 1 var den finaste:) så rösta jag på nr 1

paulina <3

Jag röstar på 5(fotoelinm.blogg.se) :D

Lina [FOTOBLOGG]

3333333333 :))

Sara

Min röst på nummer 10, en jättehärlig och vacker vinterbild.

felliciiaa.blogg.se - Felicia Johansson

Tack så jätte mycket :D

Du tycker inte att den är för bred eller så då?

Jimmy

Bild nr 10

andrea :)

nr.8 :D http://www.malinthams.blogg.no

Christian

nr 6

moa

Röstar på ettan om man får rösta!<3

johanna

Sv: Tack detsamma! :)

Emilia

Jag röstar på nr 1

elin

jag gör väl som de andra då och röstar på mig själv ;D nr. 6!

yeah

jag röstar på nr 9 :D

Jenny

nummer 10 :)

Becca

Jag röstar på nr 10 =)

emelie fors:)

röstar såklart på min kusin, nummer 10!(:

Roger

Jag röstar på nr 10

djoikiis

hihi^^ röstar på mig själv, nr 1 :D lycka till alla :D <3

Vera

Nummer 1 röstar jag på !

johanna

Jag röstar på nr 1:) kram

E V A

Röstar på nummer 1! <3

diana

röstar på nr 1 :D

jessica bärling

jag röstar på nummer 1 :)

Nicole Hamilton

Jag röstar på nummer 1

Greta - グレタ ^__^

5 ^^

M I M I [fotografering]

Jag röstar på nmr 3, behindthecamera.webblogg.se :)

Matilda - smilinggirls

Nummer 1 :)

Evelin

Jag röstar på nummer 1 :)

Evelina och Sophia ♥

nr 1

Ida

jag röstar på nummer 1 :)<3

Siw Krispinsson

röstar på nr 10

Miranda Chelséa Matti ^.^ ♥

jag röstar på nummer 1 :-D ♥

kim

Jag röstar på 1!

LINA HAMMARSTRÖM

nr. 3 :)

maliinagneta ♥

Jag röstar på nummer 1 :) kram

maliinagneta ♥

Jag röstar på nummer 1 :) kram

ALICE - FOTO & DESIGN

Nr. 3 :)

Celine

9 röstar jag på!

elin ★

1 ;)

Madeleine (http://madeleinezn.blogg.se)

nr 3

Jessie Nilsson

jag röstar på nummer 3! (;

L I K E S O F I E [foto]

Jag röstar på nummer 3 :)

FannyFredrica

nr 3 :D

ronja

nr. 4 :)

beeellllaaaa

Nr. 2 , Jennifer :)

Beatrice Jakobsson (foto)

nr1!

therese

röstar på 1:an :)

ISABELLA

1 ! :)

Jessica

Jag röstar på nr 1 :)

sandra

Jag röstar på nr.1

Malin

Nummer 1

Julis

1

Madeléne

Jag röstar på nr , 3

Emelie

nr 9:)

Michelle

Nr.1 röstar jag på! :D

kram

Emelie

Jag röstar på nummer 1!!! =D

Anonym

röstar på nr 1!

Tess

Jag röstar på nummer tre! :)

Petra!<3

5an!!!!!!!! <3

åke

jag röstar på nr 10

sandra valdemarsson

Jag röstar på nummer 3! :)

villa♥

jag röster på nr 1 ;)

Lisa

Jag röstar på nr 1..<3

linh to phuong

1:)

Nayoko ♥

Jag röstar på nr 9 :)

maria

Röstar på nr 1 :-)

Lovisa

den första djoikiis.blogg.se

BY A-N-N-A

jag röstar på nummer 3, viktorija (behindthecamera) :)

LIENE

Röstar på nr 1:)

smilla

jag röstar på på nr 3

O L I V I A

nr 1:D

Nathalie

Nummer 9 :)

Felicia (fotoblogg)

Nummer 3 :)

JOSEFIINE

Nummer 1

Josefine

jag röstar på nummer 9! snöflingan är gryym!

emma

jag röstar på 1 :)

julia

3 :D

Beatrice Andersson

nr : 3

Heddis

Jag röstar på 1! :D

filippaa'

nr 1

Aini

Röstar klockrent på nr . 10 !! Härligt frostig vinterbild!!

Towe [towe.webblogg.se]

nr 7! :D

Novembersara ©

jag röstar på djoikis ;D nr 1

elin

jag röstar på nummer 1! :)

jocke

Röstar på bild 10

Fotograf Nathalie Agnekil

Jag röstar på bild nummer 9. Är en sucker för close-ups!

Merete Hegna, Photography

Ida-Marie ;)

Mari

nr. 7! :-)

Jenni

nr 9! Så sjukt vacker bild. I LÖÖÖÖV SNÖFLINGOR!

Vannichis - Blogg om min vardag!

Nr 3 <3

alexandra

röstar på mej själv nr.4 :)

camilla

Jeg stemmer på nummer 7 :-)

Emelie

Röstar på nr 1! :)

Astrid

nr 7! :D

Cathrine E.N

9

nelly

nr 9! :D

Mette

Nummer 7! :)

Celine

7 :-)

Maiken

Nummer 7:)

Theaaaaa

Nr. 7 :-)

Anonym

Nr 7 :-)

Anonym

Nr. 7!!!:D

andrea

10

JENCIOUS

nummer 1 helt klart! ;)

kram!

MarteMari :)

nr. 7 :)

Anna

nr 7 - ida.fiskaa

Hanna- Fashion, photography and design

nr. 7:)

sandra

nummer 7! :)

linda

nr 7 <3

Anonym

7 :)

Rannveig

nummer 7 <3

Nina :)

Min stemme går til nr 7, idafiskaa.com :)

tolea

7, ida :D

Marielle

nr 7 ;)

lene

nummer 6 :-)

Matildaz

Röstar på nummer 4 :)

kristine

nummer 7, helt klart!

Inger

nr 7 :D

Anton

Jag röstar på 6:an

(Anledningar under)



Det fanns tre snygga bilder här, 6:an, 8:an och 9:an. Den blåa färgen i 9:an är riktigt snygg samt att den är precis som hon själv skriver, lite annorlunda jämfört med de andra bidragen.



8:an har även den riktigt snygga färger, dock så förstår inte jag norska.



6:an gillar jag mest av alla för den påminner om julprogram som man tittade på när man var liten :) samt att många av de andra bilderna saknar någon form av historia till bilden, något som 6:an inte gör :)



Resten av bilderna känns lite fjortis eller allmänt dåliga och jag vet inte hur vissa av bidragen tagit sig till final. Rösta på den som ni tycker är bäst inte på personen bakom

Hehehelene

Nr. 7 :)

Camilla - cuw

nr 7 :D

sofia

röstar på nr 5

ellen catrine

stemmer på 7!

Ch

Nummer 7! :)

Anonym

Stemmer på bilde nr 7 :))

J I L L I Z

nr. 4

Ole

7!!!!

susanne aase

nummer 7!

FowZie ♥

nr 4 ! =)

felicia

jag röstar på nummer 4 (:

Johanna

Nummer 4 :)

Josse

9

celine - kommenterer tilbake !

7 :)

m ♥

NR 4 :D

Rebecka

nr 4!!:D

emmelie

Jag röstar på nummer 1 :)

Hanna

4 (:

美杏花ちゃん - BiancaChan

Nr. 4 ^^

moa

jag röstar på nr 4 :D

moa

nummer 4 :D

Nathalie

4

Josefine knagg

Jag röstar på nummer 4, randomabilder.blogg.se

ALEXANDRA FRÅN SKÅNE

Nr 4 tyckte den var fin :)

hanna

4

nadjamelzen

nummer fyra :)

Josefine Andersson

4

Emilia

4 :)

Jennet

Nr 4;)

Julia

Röstar på nr 4! :D

Alexandra - ♥

Nummer 1 :)

Anonym

7

emma

4 :)

~linnea

Jag röstar på nummer 4 :)

amanda

nummer 4

Renate

7!

P E R F E K T I O N I S T . S E

Nummer 4. :)

TIEPAMANDAHH

NUMMER 4 !

annahellman

jag röstar på nummer 4 :D

Sandra<3

Nr 4 :D

felliciiaa.blogg.se - Felicia Johansson

Lägger min röst på nummer 4!

Minna

jag röstar på nummer 9, den var jätte fin :)

amanda ~ annasdotter

Nummer 1 :D

Vickan - allt i rosa

Jag röstar på nummer 1!

MATHILDAAZ ღ tävling på bloggen!

nr 4!

almstroom

nr. 4

Elionore

nr 1

malinhe,

nummer 7!

Aline

Absolut nummer 1 :)

Sawiiee

nmr 4

eemmaaj

nr 1

H E R T A

jag röstar på nummer 4 :D

anonym

nummer 1 ! :D

felicia

danten89

Jag röstar på nummer 4! :DDDD

Julia & Josefin

nr. 1

Netty♥

nummer 1 :)

charlotte

röstar på nr 1

Jazzmine

Jag röstar på nummer 4 :)

pinja

nr. 4! :)

Erika

Nummer 4 :)

D A N I E L A ♥

- nr 1

alice

nr 1 ofc!

brander

otroligt fina bilder :) !

E R I K A S

nummer 4

angelica & klara <3

1:an lätt!

Anonym

Nr: 7 ;)

ELIN

jag röstar på bild 4! ;)

Mari H

Nr. 7

ida-fotoblogg

Stemmer på nummer 7 . Ida Fiskaa

Fotograf Benedikte Bull

Jeg stemmer på bilde nr 7! :)

maria

Nr.4

Linnea

Jag röstar på 1 :)

nadja

1an =)

InThEgHeTto.webblogg.se

Nummer 1

Erika! :D

Jag tycker nr 4 :)

M aa ria

NR 1 !

janne

jag röstar på nr 6

hanna

jag röstar på nummer 1 :)

Anonym

jag röstar på nummer 4a :)

ida

jag röstar på nummer 4

catrine äijä

Jag röstar på nr. 10

Marcus

Nummer 10 !

M.

jag röstar på nr 4! :D

Elisabeth

Nr. 7 :)

LALA (LisaClaug)

nrr 7 helt klart!

Josse

4 :)

Jennie

nr 4 :)

Sofia

Jag röstar på nr 1

Moa

nr 9 ;)

Ida M.

7 :D

Emma

röstar på nr 4 :)

Martina Crnadak

4

me :)

4

amo alfred^^

jag röstar på nr 4 :)

Denise Eriksson

röstar på nummer 7 :)

Anonym

jag röstar på nr 4

ice thorslund

1 :-)

A D E L I N A

jag röstar på nr 4 =)

Emelie

Nr 4 då ;)

Alicia

Hejhej! Jag röstar på bild nr 6

Måste bara säga att ALLA bilder var otroligt fina och om jag kunde skulle jag röstat på alla!

Kramkram

Jennie

Nr.4 jättefin vinterbild :)

Filippa

1 :)

Moa ~ Fotoblogg

Jag röstar på nummer 9, ;)

tess

nr 4 :)

Elin

röstar på mig själv såklart x) #1

Suay

nr 4 :)

Hope you win!

Sofiiiiiiiiie - bloggare i värmland

nr 4 :)

mooaa

nr 4 :)

aqve

nr 4

daniella

jag röstar på nr 4 helt klart :)!

Lisa

Nr. 7 :)

Tessan

Nr. 4 :)

erica <3 ( photobyerica )

veckans länkning i min blogg! kolla in och läs mer på bloggen! <3

kram!



ps. röstar på nummer 10

Karin

nummer 7! :)

liindblaads

Nummer 4

Chefen

Jag röstar på nr 5!

johanna.

Nummer 6.

Julia

Röstar på nr 1 www.djoikiis.blogg.se

Jossan

jag röstar på nr.4

Isabel

röstar på nummer 9 ! (:

EDITA

JAG RÖSTAR PÅ NUMMER 1 :D

Ida

Röstar på nr 1 . www.djoikiis.blogg.se

Maja

Jag röstar på nr 1

Jenny - Blogg om Vardag, Foto & Mer

första nr 1 :)

TassyT

sv;Djoikiis ska vinna



//TassyT

www.tassyt.blogg.se

Lily

Jag röstar på nummer 1 :)

Annsoh

RÖSTAR PÅ NUMMER 1 :D <3

Anniie

1:an såklart! ;)

Petra´s

Nummer 1

FowZie ♥ ~ felicia aulén

4! :)

alexandra

nummer 4 :)

DANIELLA - photography & design

satan vilken fin blogg du har! :)



jag röstar på nr 4 :)

hannategin

ja röstar på nr 4 ;)

~ mieevnice

Jag röstar på nummer 4! :)

Antonia

Jag röstar på 1:an :)

Julia Malmborg (:

1 !

Fotobloggen

Röstar på ettan :)

// E

Sandra

Röstar på 1 - http://djoikiis.blogg.se :)

ElinB

Nummer 1!

S O F I A - F I I I A S S . B L O G G . S E

Nr 4. ;)

vendela

jag röstar på nummer 4 !:)

Fotoemilia

7 :)

H E R T A

jag röstar på nr 1:D <3

Issa

jag röstar på nr 1 :D

Anonym

jag röstar på nummer 1 <3

REBECCA

nummer 1 :)

Erika

Röstar på nummer 1 :)

Anna

Tian får min röst:)

Mathilda - Unique & Fabulous

jag röstar på nr 1!

claudia

9

ylva

ettan röstar jag på :)



fin blogg, lust att följa varandra via bloglovin? :D

Kristina

Röstar på nr :10

Anonym

Nr.1

sara

jag röstar på nr4 :)

Frida [en fotointresserad tjejs vardag]

Jag röstar på nr 4. :)

meyav

nr 4

KaramELLEN

nr 4

Lina

bild nr 5 :D

Joline

jag röstar på nummer 4

Johanna

Nummer 1 :)

Jojo

Jag röstar på nummer 1

Amanda

Jag röstar på nr 1 :)

Moa

nr 4

Anonym

9

Sigrid

Nummer 9

Izabella

jag röstar på nummer 1 ! :)

caiza

1 :)

SOFIA

Jag röstar på nummer 1

Michaila

Många fina bilder! jag röstar på nr 9 :D

kladdbarnen

nummer 1 :D

Evelina

Jag röstar på nummer 1 :)

ALICE

nummer 1

amanda ♥

1 - http://djoikiis.blogg.se

bella

jag röstar på 1an :)

P H O T O // Fanny Gustafsson

1 :D

Noah

Jeg stemmer på min søster. nr 8.

MalinThams

nummer 8 :D megselv :p

Siolia

Röstar på NR: 1

Hachi~

jag röstar på den första bilden! :)

Ellinor

nummer 1! ♥

Alice

Röstar på nr 1

/Alice

Felicia

Jag röstar på nummer 1 :D



PUSS

julia

nummer 1 :)

neli

röstar på 1an helt klart =)

Elin

Jag röstar på bild nummer 1 :D

Moa

9

kristina

1an

emma :)

första bilden!!! :D

chaiimphoemphon ♥

jag röstar på nr 1! :D

Madeleine

nummer 1 ! :D

Jessica

nr 1

sabina

nr 4

viktoria more known as vikzan

nr 1 :)

Alicia

Wow, underbara bilder :D verkligen!

De jag tycker allra bäst om är nummer 1, 7 och 9! men eftersom man bara får rösta på en så får det bli... nr 1 :)

Anonym

nummer 1 :)

Deeqa

nummer 1 :)

JOSEFINE ANERLAND

1!

linnea

röstar på nr 1 :)

CJ

Nr 5

julia

jag röstar på nummer 1 :)

Lena

nr. 9 - http://amulaa.blogg.se :)

wilma

nr 1

stallmogården

jag röstar på nummer 1

Emilia

Nummer 1, helt klart! ;D

aidaj

röstar på nummer 1 =) <3

me :)

1

riiisboll

Röstar på:



1 - http://djoikiis.blogg.se



=^.^=

johannahallbom

jag röstar på nummer 4, randomabilder.blogg.se :)

Hanna

nr1

nadjamelzen

1 :)

sofia hassan

jag röstar på djoikiis :)

carolinakarlsson

jag röstar på nummer 10 http://rebudka.blogg.se



:)

Julia

Jag röstar¨på 1:an

mikaela

röstar på nr 1

Natalie [ Tävling på bloggen! ]

Jag röstar på nummer 1 :)

Mikaela

Nummer 1 röstar jag på helt klart!

bitskemma

nummer 1=)

Mire

Jag röstar på den första bilden. :) Den var vacker <3

Prä :)

jag röstar på nummer 1 :)

rebeckasvensson

röstar på nummer 1 helt klart!

J&E

Jag röstar på 1an! :D

anneli mendez

röstar på nummer 1 ^^

sara

ja röstar på nr 1

Iris

Jag röstar på nr 1 :D

Elin

Röstar på 1! :D

elin

1 :)

magda

nummer 1!

Linnea

jag tycker bild nummer 1! :)

juliaa

jag röstar på 1an :) kram!

mammatezzan

Jag röstar på nr 1

Madde

jag röstar på nr.1

Http://Djoikiis.blogg.se

Linn Olsson

nr1

Jenny

jag röstar på bild nummer 1

Zami

Jag röstar på den första bilden. Bild nummer 1

Hanna

1 :D

Rebecca

röstar på nummer 1 :D

emma.

nummer 5 :)

johanna<3

www.djolkiis.blogg.se

iiissa

9!

ALMA

jag röstar på nummer 1 :)

MADDE

jag röstar på nummer 1 =)

TOVE

jag röstar på nr 1 - http://djoikiis.blogg.se!



riktigt fina bilder allihop och grymt bra blogg :)

Khangkheng´s ♥

nr. 4 :)

annlo :)

jag röstar på nummer ett :D

NATTAFOTO-drömmen om att bli fotograf

4 :P

Olivia

Jag röstar på 1:an!

Jonna

Nummer 1 :)

Zanna

Alla bilder var ju jätte fina men jag röstar på nr.1 :)

Sandra Sjögren

Jag röstar på nr 1:)

Alva

NR 1 !

Ellie

Jag röstar på nr:1

Maria

7 :)

Aliniz

Nummer 1 :)

Alva

jag röstar på nummer 1 :)

TONA

nummer 1 ;)

LINA HAMMARSTRÖM

nr. 1 :)

tamara

gud, vad fina bilder, men ja rostar pa bidrag nummer 1 :)

sabina

jag röstar på nummer 1 :)

LINNEA

1 :D

Sara

ändrat mig: röstar på nr 1 istället ;)

Amelia

Nr 9 :D

Agnes

Alla var riktigt fina, men jag röstar på nr 1 :)