Svaren från frågestunden

Jag vet att jag sagt tidigare att jag skulle svara på frågorna i ett videoinlägg, men det kom in mer frågor än vad jag hade räknat med så vi kör det i textform i stället! Två av frågorna kommer jag dock visa i andra inlägg om några dagar då jag ej hann med dem!

Vilka är dina favoritsockar/strumpor? Varför just de? Pga färger, passform eller mysighet kanske?
Har inga tyvärr :( känner mig som en tråkig människa nu...
 
Äter du något konstigt (som t.ex ketchup på glass eller liknande)? 
Tycker jag käkar mycket konstiga saker, men det där med att ha ketchup på typ ALLT har jag aldrig fattat. Min pojkvän är ”en av dem”, jag.kan.inte.förstå.
 
Vilken färg skulle du färgat ditt hår i om du fick lov att färga det i en färg som inte är vanlig (dvs inte rött, brunt, blont eller svart)? 
Hmm...svår fråga! Skulle nog bli mörklila!

Vilken kroppsdel är du mest nöjd över hos dig själv? 
Mina smalben, helt klart. Mina ögon är också helt okej.

Ett bra barndomsminne? 
Alla resor med basketlaget är något av det jag minns mest från barndomen, så mycket kärlek och hat inblandat hela tiden haha! 

Något i matväg som du är galen i? 
OSTBÅGAR <3

Hur många borstar har du? 
2 stycken

Hur sover du på nätterna? 
När jag sover med Sebbe så ligger jag på sidan, men när jag sover själv ligger jag på mage över hela sängen haha.

Vad är det pinsammaste du gjort? 
Haha jag gör pinsamma saker hela tiden! Ramlar ofta,  går in i folk, pratar med folk jag tror jag känner m.m

Vad ligger i din skrivbordslåda?
Mest tråkiga papper som lönespecer, papper från banken m.m...

Har du skämt ut dig på stan/i en butik,isåfall hur?
Ja som exempel så ramlade jag mitt på fristadstorget i Eskilstuna för två vintrar sen, då det var ganska mycket folk runt omkring.

Vilket träd skulle du vilja vara och varför?
En björk tror jag, för dem fina höstlöven!

Har du någon fräckis på lager som du vill berätta? 
Kommer inte på någon på rak arm, jag är vanligtvis ganska rolig men inte på beställning ;)
 
Vilken fråga är värld att ställas? Ge ett svar på den fråga som är värld att ställas! 
Wow, nu fick jag tänka till lite! Den viktigaste jag anser finnas just nu är helt enkelt ”är du lycklig?” och just nu så vet jag inte svaret på det. Det går i perioder, men för det mesta är jag lycklig.
 
Tror du på övernaturliga fenomen, andar och liknande? 
Ja, det gör jag. Har känt närvaron av min mormor flertal gånger sen hon gick bort. Dem finns med oss!
 
Har du pojkvän? 
Japp, den 27 december så har vi varit tillsammans i tre år!

I så fall vem? 
Sebastian heter han.

Hur ser ditt drömhus ut? 
Vitt, enkelt, stilrent.

Om du fick gå tillbaka och ändra något i ditt förflutna, vad skulle det vara? 
Mycket saker, skulle bland annat varit mycket snällare mot folk.

Om du fick göra ett brott och visste att du skulle komma undan med det, vad skulle du göra då? 
Stjäla massa miljoner på banken! Jag har ju drömmar som jag vill genomföra ;)

Vilka 3 saker älskar du med dig själv? 
Att folk vet att dem kan lita på mig. Mina smalben. Min konstiga humor.

Om du fick vara med i en film (Tecknad som o-tecknad), vilken film och vilken karaktär skulle du vara?
Kommer inte på någon speciell film, men vet att jag skulle vilja vara Peyton i One tree hill. 
 
Om du fick en hamster av mig, vad skulle du då döpa den till?
Kurt the knutter!
Varför började du blogga? 
Började blogga för snart fem år sedan, då det började bli mer trendigt. Ville få ned mina tankar och även dela med mig av min vardag.
 
Vad inspirerar dig till dina inlägg?
Mitt humör, andra fotobloggare.
 
Vilka är dina favorit bloggar? 
En av dem jag läser varje dag är underbara http://egoinas.se. Hon är genialisk! Förutom fotobloggarna jag nämner här nedanför så kikar jag även in hos kissie, gaybloggen, isabelle strömberg m.m ibland.
 
Kan du inte lägga upp några gamla bilder du tog när du var nybörjare så man får se hur du utvecklats? 
Jo det kan jag göra, kommer upp i ett inlägg dem närmaste dagarna!
 
Vad är det för typsnitt på texten du skrev frågestund med? Vart kan man ladda hem den och hur? Typsnittet heter ” Little Snorlax” och jag har laddat ner det från dafont.com

 Brukar du ge namn åt dina kameror? Vad heter dom? 
 Nej det har jag faktiskt inte gjort! Kanske man borde göra?

Vad gillar du att fota?
Porträtt, Djur, Natur.
 
Vad är din dröm att få fotografera? 
Något storslaget bröllop på en strand eller liknande, som bara osar kärlek.

Vilken var din första kamera? 
Förutom halvtaskiga digitalkameror så var min första kamera min Nikon D40.

När började ditt fotointresse? 
Har nog alltid funnits där, men började fokusera på det när jag gick i nian.

Vilken kamera tycker du är bäst av egna erfarenheter? 
Har ju en så länge bara haft två stycken systemkameror, men tyckte min Nikon D40 var en grymt bra nybörjarkamera!

Vad är ditt favoritmotiv? 
Mina hundar.
 
Vad har du för utrustning?
Nikon D7000 
Nikkor 18-105 mm 
Nikkor 50 mm 1:1.8 D 
Weifeng WT-330A 
Reflexskärm 5 i 1 56 cm 
Close up filter +4 & +10
Fjärrutlösare ML-L3 

Vad brukar du fota så här års när allt är grått och tråkigt? Vad är dina bästa tips för fotografering nu för året? 
Brukar inte fota så mycket natur denna årstid utan mer porträtt och ”konstnärliga bilder”. Mitt bästa tips är att utnyttja det molniga vädret, då kan man få riktigt grymma bilder!

Hur brukar du "standard redigera" din bilder? alltså dom redigeringarna du gör på de flesta bilder? Brukar mest bara öka kontrast, skärpa, vinjett m.m. kan visa det i ett videoinlägg om några dagar!

Vilka 10 fotografer är dina favorit fotografer? 
Har många jag följer, men kan länka några av dem jag följer:
 
Har ju lovat att länka dem tre personer som hade dem mest roligaste/udda frågorna, så här kommer dem tre!
http://tsvphoto.blogspot.se
http://raisedbywolves.webblogg.se
http://taggibaken.blogg.se
4
Jarina

Men åh vad kul att jag är med på din lista! Du vet nog inte hur glad jag blev nu. :) This made my day! <3

nathalie :)

sv: tack så mycket! :) det är lite olika, det känns som att det finns snyggare saker på nätet än i en "vanlig" affär ;) kram!

SIGNEBIEBER

heeej! har nyss börjat med bloglovin så undrar om du vill göra bloglovin byte? :) kram.

Anton

Det är alltid lika kul att läsa dina svar på frågorna även fast jag känner dig så väl och kan typ alla svaren ändå xD Puss på dig <3